Slut på allt prat - Nog fan är jag pirat

De senaste månaderna har jag legat lågt med mitt piratande. Gradvis har min övertygelse på att rösta på den rödgröna koalitionen ökat i tron på att sossarna förstår med hjälp av vänstern och miljöpartiet att de integritetskrändande lagarna ska bort. När jag inte suttit öga mot öga med mina pirat-kamrater så har jag inte längre kännt mig som en pirat. Det gick så långt att jag helt och hållet slutade försvara piratrörelsen i diskussioner.

Nu minns jag varför jag engegerade mig i piratrörelsen och framför allt varför jag lagt ner så många timmar av diskussion på att försvara min älskade piratrörelse. De andra partierna förstår verkligen inte problemet och ser inte hur de slår krokben på demokratin. Nu minns jag varför piratrörelsen var den enda parlamentariskt aktiva rörelsen som jag ville stödja.



Jag insåg att vänner till mig knyter sina politiska skor och gör sig redo för att börja rusa mot riksdagen. Jag insåg att de som jag kallar allierade också direkta fiender till min ideologi. Socialdemokraterna visar på uppenbar okunskap på ett område jag prioriterar väldigt högt ideologiskt och står egentligen inte alls för det samhälle jag tror på. Mitt stöd till socialdemokraterna grundar sig egentligen på mina problem med alliansen.

Vad ska jag göra nu?

-Östra Distriktet
Först och främst göra ett snyggt avslut på min tid som ordförande i Östra Distriktet. Jag kommer försöka få en plats i distriktsstyrelsen för att kunna stötta den nya styrelsen men mitt hjärtebarn kommer inte få lika mycket av mitt engegemang som jag hade velat ge det om jag bodde bättre till geografiskt.

-Piratstudenterna i Umeå
Jag ska leta reda på vapendragare till att starta upp Piratstudenterna här i Umeå.

-Piratnätet
Jag kommer sträva efter att bli ordförande för Piratnätet under 2010 för att aktivera ung pirats roligaste avdelning. Jag ser fram emot att under året resa runt och bygga upp Piratnätet i hela Sverige, för er som har frågor om piratnätet så är det bara att ställa dem, tro mig när jag säger att det är det är bland det bästa vi har i hela Ung Pirat!

-Förbundskongressen
Jag ska kandidera till att bli skickad till vår distriktskongress för att driva vissa frågor. Mer om det kommer i och med att jag accepterar min nominering.

-Mycket mer!
Mitt huvud är fullt med engegemang och idéer, UP-Festival, brysselresa, kreativa demonstrationer och en hel drös med annat som jag vill göra inom vårat underbara förbund!

Så med extremt mycket drive ger jag mig in än en gång i piratrörelsen med stora delar av mitt engegemang! Nu skickar vi våra vänner till riksdagen och bygger om Sverige, är du med mig kamrat?

Kommentarer
Postat av: maloki

Härligt att se att du brinner för PP igen. Tror många av oss behövt en "paus" senaste månaderna, jag sedan valet i stort sett.

Många av oss börjar hitta tillbaka nu! :D

2009-11-06 @ 14:32:36
URL: http://mlokit.wordpress.com
Postat av: Lunerian

Jo jag börjar hitta tillbaka jag med, tyvärr främst för att jag inte kan hitta något vettigt alternativ. PP signalerar i varje fall en vilja att agera som verkar saknas i andra partier där man istället vill bråka om procentenheter.

2009-11-07 @ 14:23:12
Postat av: Leif "berinder" Ershag

Roligt att se att fler kommer upp ur sin piratkoma.



Tips: Du har stympade inlägg på rss-feeden. Jag brukar av princip plocka bort såna feeds själv, men tänkte iaf tipsa om det först.



Välkommen till Norr!

2009-11-17 @ 09:14:11
URL: http://berinder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0