'Val'digt viktigt: Kongressombudsvalet

Just nu pågår något som för mig är väldigt viktigt, inte för att jag själv ställer upp, utan för att det är en viktig del av förberedelserna inför det viktigaste piratmötet på hela året. Det är ombudsval till Ung Pirats förbundskongress som hålls i mars 2010. I år är 70 ombud valbara vilket innebär att vi tillsammans väljer et dem 51 som ska representera oss på kongressen.

Varför är det då så viktigt att rösta?

Förutom att du får vara med och lyfta fram dina fem favoritkandidater och skicka dem med rösträtt på årets viktigaste piratmöte så hjälper du också till genom att ge dina kandidater ett stort självförtroende på kongressen. Jag tror iallafall att man som ombud gör ett ännu bättre jobb om man har femtio röster i ryggen!

Mattias Bjärnemalm skriver bra om ombudsvalet här

Jag har röstat i ombudsvalet - har du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0